Wednesday, March 9, 2011

B4 & aFTA kawen...

Assalamualaikum...

Hi semua... How ur life today??? Everyday is a big day, rite???
Dh lama x update blog nie... Sibuk dgn urusan harian... Kerjaya & khidupan peribadi.. Hari nie nk cite sketla pasal perbezaan hidup sebelum & selepas kawen utk diri aku.. Pejam celik pejam celik dh 3 bulan lebih aku bergelar isteri orang. Kadang2 mcm xpcya aku nie dh kawen. Hehehe.. ayt hampeh kan.. Hidup aku 80% memang differen dgn life bujang2 dulu... Apa yg Berbeza?? Sila teruskan membaca....


  1. Aku dh xboleh jadi "workholic" mcm dulu... Weekend ja kena ada dgn sang suami... HuHu xdpat nk kumpul Overtime Berpuluh2 jam..
  2. Xboleh malas nk masak dh.. Kalo blik rumah mak semua aku kena settlekan.. Kalo dulu breakfast suruh je adik aku belikan tapi skrang bangun je kena tanya "Encik B nk mkn apa?? Nasi goreng boleh ke? Alih2 tau diA jawab ape?? "Buat sandwich telor la ny...." memg banyak permintaannya... maklumla hujung minggu je nk masak utk dia.
  3. Aku jrg ambik dinner kalo time bujang2 dulu. Tapi skrg dh xboleh nk diet, Sbb En. B jenis kalo makan msti nk aku mkan jgk. Kalo aku duk dpan die time makan tapi xnk mkan dia sgt xsuke.
  4. Then, aku mesti makan dengan dia xkesahla lmbat mana pun dia nk mkan. Pernah aku mkan dlu time 2 dia tidur, bila dia bgun aku hidang utk dia mkan tapi aku xmakan sbb dh mkan kan dia feeling sensitif. wOah... rsa bersalah.. Lpas 2 aku xbrani buat dah.. huhuhu.. Isteri mithali.. hahaha..
  5. Dulu zaman bercinta xpernah sekali pun masuk karaoke, tapi lpas kawen slalu sgt pegi karaoke sbb En.B sgt minat menyanyi naseb bek sore dia sdap.. kalo x???
  6. sEkarang dh rajin melipat kaen baju.. ( Aku paling malas lipat baju). Dah ada suami tanggungjawab 2.
Lastly..........Berat aku dh naik 3kg sbb lpas kawen asyik makan je... huhuhu.... Apapun, sgt shayang kamu Encik Suami... Sangat bahagia.. Sedang berusaha menambah kebahagiaan kita dgn Cahaya mata.. Doakan kami ye....


Widluv~~didie

5 comments:

  1. bersiap sedia utk menjadi 'sihat' pas kahwin.
    setengah thn kawen, akak berjaya ternak lemak sebanyak 7 kg u! hehheheee...

    ReplyDelete
  2. akak, 3 bulan dh 4kg.. tambah 3 bulan lagi should be 8 kg... OMG..

    ReplyDelete
  3. ehehe...takpe makan teman suami.tapi makesure jgn tggl exercise...kalau tak nnti jd badan cam ratusiput.sgt susah nk bg turun.

    ReplyDelete
  4. smoga jdoh berpanjangan..
    murah rezki+murah anak..
    heee...
    nanti nak tgk gmba prgnant plak...
    :)
    neway,lame nye korang bercinta...
    apa petua nya??

    ReplyDelete
  5. Ratu siput:Nk exercise 2 yg malasnya...hehehe

    Penyisir rambut: Xda petua ape2 pun mungkin memang jodoh kami berdua... Mudah2mudahan cepat sya dpat baby..

    ReplyDelete

luv to have u...

luv to have u...